درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به درب های گفته می شود که از ورود سارقین به داخل منزل جلوگیری می کند. این گونه درب ها در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن هستند. در ضد سرقت دارای ساختاری بسیار مقاوم است که احتمال باز نمودن درب و سرقت از منزل در این محصولات بسیار کم است.

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارد نسبت به درب های معمولی مقاوم تر و دارای امنیت بسیار بالاتری است. درب های ضد سرقت از نظر ساختار کلی یعنی قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. قفل درهای ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز شدن هستند.

به علت بالا بودن ضریب ایمنی در درب های ضد سرقت و به زبان ساده نفوذپذیری سخت و دشوار نسبت به انواع دیگر درب های ساختمانی، مشتریان اصطلاحاً به آن درب ضد سرقت می گویند. در ساخت درب های ضد سرقت از سنگ پشم نسوز هم برای جلوگیری از حریق استفاده می شود. درب ضد سرقت باید بر اساس استاندارد های محیطی مثل سرما و گرما و صدا طراحی و ساخته و عرضه شوند

قابل ذکر است که اطمینان به درهای ضد سرقت صد در صد نیست ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت زیادی را مشاهده کرد و به محکم بودن و قابل اعتماد بودن درب های ضد سرقت پی برد. در ضد سرقت باید متناسب با مکان مورد نظر انتخاب شود.به طور مثال در ضد سرقت برای ویلا ها،کارخانه ها و ادارات که نیاز به امنیت بالاتری نسبت به منازل دارند، باید از لحاظ کیفیت و امنیت بالاتر باشد به این صورت که ضخامت فولاد میانی درب در دو طرف در ضد سرقت به ضخامت 1 میلی متر تعبیه شود و از پشم سنگ و دیگر عایق های هوا و صدا و ضد رطوبت و ضد اسید برای بالا بردن کیفیت در مکان های صنعتی یا مرطوب بکار برده شود.

امنیت درب ضد سرقت

فاکتور های متعددی در امنیت درب ضد سرقت تاثیر گذار است. اولین مسئله ای که با آن روبرو می شویم، مقابله با فشار اهرم و دیلم است. یکی از شگرد های سارقان برای باز کردن انواع درب ها، استفاده از دیلم است. وجود شبکه بندی فلزی قدرتمند و همچنین ورق سرتاسر فلزی در ساختار این درب آن را در برابر نیروی اهرم مقاوم کرده است.

قفل یکی دیگر از اجزای بسیار تاثیر گذار در امنیت است. ضربه، برش و استفاده از اسید برای باز کردن قفل، روش های معمولی هستند که سارقان از آن ها استفاده می کنند. می توانید برای امنیت بیشتر درب ضد سرقت از قفل های کاله ترک استفاده کنید. این شرکت یکی از مطرح ترین شرکت ها در این حوزه است. با این حال با بروز شدن تکنیک های سارقان برای باز کردن قفل ها، محصولات جدیدی در این حوزه تولید می شود. قفل گاوصندوقی یکی از این محصولات جدید است تا امنیت را دو چندان کند.

نصب صحیح یکی دیگر از مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی اگر بهترین درب ضد سرقت دنیا را تهیه کنید و آن را اصولی نصب نکنید، امنیت آن در حد درب های معمولی و ضعیف خواهد بود. در این حالت درب ها بوسیله دیلم به سادگی باز می شوند.

تفاوت درب ضد سرقت با درب‌های معمولی

درب‌های ضد سرقت همان‌طور که از نامش پیداست برای تأمین امنیت بیشتر ساختمان‌ها طراحی شده‌اند. به‌طورکلی این تفاوت‌ها در طراحی و استراکچر درب ضد سرقت می‌باشد.

تفاوت اصلی این درب‌های ضد سرقت با درب‌های معمولی:

1.       ساختار کلی درب شامل یک ‌لایه ورق فلزی و یک اسکلت فلزی می‌باشد.

2.       قفل‌های درب ضد سرقت به‌آسانی باز نمی‌شود.

3.       به علت زیاد بودن زبانه‌های قفل در چهار جهت، بازکردن این قفل‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

4.       در برخی از درب های ضد سرقت لولاهای آن غیرقابل‌رؤیت می‌باشد و شکستن و نفوذ به این درب‌ها غیرممکن می‌باشد.

5.       نصب روزت های فولادی به جای روزت معمولی که امنیت را چندین برابر میکند.

6.         نصب انواع قفل های آژیر دار و حرفه ای بر روی درب های ضدسرقت.

انواع قفل درب ضدسرقت

قفل هوشمند درب ضدسرقت: این نوع قفل بدون کلید و تغذیه آن باتری قلمی و جزء بهترین قفل های با امنیت بالا شناخته شده است. دسته بندی های قفل هوشمند شامل اثرانگشتی و کارتی می باشد.

قفل مولتی پوینت: این نوع قفل هم بین ۳ تا ۵ قفل مجاز دارند و جز قفل هایی با امنیت بالا محسوب می شوند.

قفل منوبلاک: دارای ۲ قفل با ساختاری مجزا که فقط درب را در جهت افقی ایمن می نماید.

قفل هوکی شکل: این نوع قفل چنگکی هم گفته می شود به این صورت است که زبانه های آن به صورت چنگک در هم قفل می شود.می توان گفت در برابر ضربه مقاوم می باشد.

قفل DESI : این نوع قفل نسبت به ضربه حساس می باشد و با کوچک ترین ضربه ای واکنشی نشان می دهد.

عمر مفید درب های ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت مطمئن ترین انتخاب برای حفاظت از خانه می باشند. درب های ضد سرقت ایمنی بسیار بالایی دارند و زیبایی خاصی به خانه شما می دهند. مراقبت صحیح از درب های ضدسرقت دوام و زیبایی آنها را تا سال ها حفظ می کند. درب های ضد سرقت استحکام بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارند اما عدم نگهداری از آن ها می تواند عمر مفیدشان را بسیار کاهش دهد.

درب های ضد سرقت به دلیل آن که در ساختارشان از ورق های فولادی استفاده می شود به طور معمول از عمر مصرفی بالاتری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند .

یک درب ضد سرقت اگر استاندارد ساخته شده باشد و مواد اولیه با کیفیت در ساختار آن به کار رفته باشد می تواند تا سالیان سال مورد استفاده قرار گیرد. البته نباید از این مورد هم چشم پوشی کرد که نصب درب ضد سرقت بسیار مهم است ؛ اگر درب ضد سرقت استاندارد توسط یک تکنسین ناشی نصب شود و نکات ایمنی در نصب درب رعایت نشود خیلی زود دچار مشکل می شود .

از لحاظ ظاهر نیز اگر می خواهید ظاهر یک درب ضد سرقت تا سال ها حفظ شود بهتر است هر چند وقت یکبار با یک دستمال ابریشمی آغشته به پارفین سطح درب ضد سرقت را تمیز کنید . این کار علاوه بر براق شدن درب , باعث می شود لایه رویه درب در برابر نور خورشید و هوای اطراف مقاومت بیشتری پیدا کند .

بررسی انواع روکش درب ضد سرقت

درب ضد سرقت علاوه بر روکش های چوبی در روکش های دیگری نیز دارد. از مهمترین انواع این روکش ها می توان به روکش PVC ، فلزی و ضدخش اشاره کرد. در ادامه در مورد این روکش ها توضیحاتی خواهیم داد.

•روکش PVC: از این روکش ، به عنوان روکش ضد آب درب ضد سرقت نیز شناخته می شوند. از این رو برای استفاده در مناطق مرطوب بسیار مناسب هستند. مقاومت و دوام این درب ها نیز بسیار خوب است.

•روکش فلزی: روکش فلزی درب ضد سرقت با متریال های فلزی مختلفی ساخته می شود. این درب ها از متریال های ضد زنگ ساخته می شوند و مقاومت و استحکام بسیار خوبی دارند. درب های روکش فلزی از شیک ترین انواع درب های ضد سرقت به شمار می روند و امروزه کاربرد گسترده ای در بازار دارند.

•روکش ضدخش: درب های ضد سرقت با روکش ضدخش معمولا از ملامینه یا hpl ساخته می شوند. این درب ها همانطور که از نام آن ها پیداست، در مقابل خش و ساییدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. قیمت این انواع درب نیز بسیار مناسب است و دارای مقاومت نسبی مقابل رطوبت می باشند.

شما خریدار گرامی، با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود و سقف بودجه ای که در نظر دارید، می توانید با توجه به کاربردهایی که برای روکش های متنوع ذکر کردیم، درب مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تاریخچه ی درب های ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت از کشور ایتالیا آغاز شده و پس از 5 سال تولید به کشور ترکیه منتقل شده است. در کشور ترکیه ابتدا کارگاه های کنتور و دامپر سازی اقدام به تولید درب ضد سرقت نموده اند و درب های ضد سرقت تک قفل تولید می کردند و پس از آن شرکت کاله اقدام به تولید قفل های درب ضد سرقت ترک نمود. این شرکت ها، درب هایی با دو قفل جدید ضد سرقت کاله تولید نموده اند با پیشرفت این صنعت در کشور ترکیه کم کم شرکت های تولید رویه درب ضد سرقت ترک نیز بوجود آمدند که این سری از شرکت ها فقط به تولید رویه درب اقدام کردند و در این زمینه مشهور شدند. در حاضر صنعت درب ضد سرقت به بخش های مختلف تقسیم بندی شده است.

یک بخش دیگر در این صنعت تولید کنندگان یراق آلات درب ضد سرقت می باشد که آن ها نیز پس از این تحولات در این صنعت پدیدار شدند و هم اکنون به طور مستقیم حداقل یک میلیون نفر در کشور ترکیه در این صنف مشغول می باشند.

این درب ها ابتدا به تعداد محدودی وارد بازار ساختمانی ایران شدند اما با توجه به قابلیت های خود در حفظ بیشتر امنیت و نیز رونق کار ساختمانی در آن دوره، به سرعت جای درب های قدیمی را گرفتند به گونه ای که دیگر کمتر معمارانی پیدا می شوند که در منازل و ساختمان هایی که می سازند از درب های قدیمی و متداول استفاده کنند. از زمانی که استفاده از درب های ضد سرقت در ایران رایج شد، افراد مختلفی برای دست یابی به سود دهی مناسب اقدام به وارد کردن این گونه درب ها به بازار های داخلی کردند و بیش از پیش سبب رواج یافتن این گونه درب ها در صنعت ساخت و ساز شدند.

ویژگی های درب ضد سرقت

درون درب ضد سرقت یک ورق فلزی بسیار مقاوم به کار رفته است، که مانع از هر گونه ورود خارجی، شکستن و نفوذ سارقین می شود. درب ضد سرقت به گونه ای طراحی شده است که پس از نصب غیر قابل اهرم کردن است.
بر خلاف درب های قدیمی این درب ها از فقط یک جا به چهارچوب متصل نیستند و برای ایمنی بیشتر، دقیقا مانند گاوصندوق از چند راه تقویت می شود.

درب های ضد سرقت عایق صوتی می باشند و همچنین برای جلو گیری از گرد و خاک، جلوگیری از ورود سرما و گرما و اتلاف انرژی از یک نوار لاستیکی در اطراف درب استفاده می شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد درب ضد سرقت نصب آسان و بی درد سر آن می باشد که بعد از اتمام عملیات ساخت و ساز درب ضد سرقت نصب می شود و این عمل باعث می شود آسیبی به درب ضد سرقت وارد نشود
ورقی که در داخل درب ضد سرقت به کار رفته است دارای بیش از 1 میلی متر می باشد که و دیگر نیاز به گفتن امنین و استحکام این نوع درب ها نیست، قفل درب های ضد سرقت شامل 11 زبانه است که در سه جهت متفاوت عمل میکنند. این گونه درب ها شامل قفل های شب بند هم می باشد.

با وجود تنوع هایی که در ظاهر و زیبایی به همراه رنگ بندی های گوناگون آماده، روکش هایی گوناگون با تنوع و جنس های مختلف و عالی زنگ اضافی به همراه دور بین چشمی که بر روی درب قرار می گیرد، باعث برتری این درب ضد سرقت نسبت به درب های چوبی می شود.

ساختار درب ضد سرقت

سفارش و خرید درب ضد سرقت، نیازمند توجه به فاکتورهای متعددی است. به‌خصوص اگر در فکر تهیه انواع درب ضد سرقت هستید، زیبایی نیز نقش موثری دارد. امروزه کانال‌های بی‌شماری برای تحقیق و بررسی در این خصوص وجود دارد که شما را در یک قدمی انتخاب درست قرار می‌دهد. از امتیازات بارز این نوع درب استاندارد بودن آن و مقاومت در برابر هرگونه ضربه، برش و فشار است . این موضوعی است که همه ساکنین به دنبال آن هستند، چراکه محافظ افراد حاضر و اجناس موجود درب خانه و یا هر مکان دیگری باشد.

درب‌های ضد سرقت از اجزایی نظیر قفل ضد سرقت، یراق آلات، چارچوب، لولا، زوار، دستگیره درب ضد سرقت، سیلندر، درب، آهن آلات، عایق، رویه درب، ورقه فلزی، کلاف فلزی، کلید، چشمی، زنجیر، در کوب و غیره تشکیل شده است که همگی در کنار هم به عملکرد مناسب درب، کمک می‌کنند.

جزئیات درب ضد سرقت و ساختار آن

آلارام ها یک سری هشدارهای کاربردی هستند که وظیفه شان آگاه کردن کاربر از مواردی است که به امنیت و ایمنی درب ضد سرقت صدمه وارد می کنند. از جمله ی این هشدارها می توان به آلارم باز بودن درب، آلارم فشار و یا جابه جایی بر روی درب و … اشاره نمود.

پر واضح است که یکی از اساسی ترین اجزای موجود در ساختار درب های ضد سرقت و یا دیگر درب ها قفل درب است. اگر قفل مورد استفاده بر روی درب ایمنی و کیفیت لازم و کافی را نداشته باشد به آسانی توسط سارقان باز و یا شکسته می شود و امکان ورود به داخل ساختمان برای سارقان فراهم می شود. قفل درب های ضد سرقت عمدتا یا به صورت مکانیکی بوده و یک کلید دارند و یا الکترونیکی بوده و فاقد کلید می باشند. طبیعتا قفل های الکترونیکی امنیتی بسیار فراتر از قفل مکانیکی داشته و از این رو قیمت بالاتری هم دارند.

در حالت کلی یک درب ضد سرقت و ساختار آن را می توان متشکل از سه المان اصلی دانست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود. البته شایان ذکر است که یک درب ضد سرقت اجزای متنوع دیگری از قبیل پشم سنگ یا یونولیت داخل درب، چشمی های دیجیتالی، قفل های اتوماتیک و قفل های متنوع دیگر، اکسسوری های متنوع الکتریکی و … نیز دارد.

استراکچر

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده یک درب ضد سرقت و ساختار آن استراکچر است که در واقع به مفهوم شاسی و المان اصلی درب ضد سرقت می باشد و سایر اجزای درب بر روی آن نصب می گردند.

هر میزان که کیفیت و قدرت ساخت استراکچر بیشتر باشد به همان میزان امنیت درب نیز افزایش می یابد. استراکچر یک درب ضد سرقت معمولا از یک کلاف فلزی و صفحه ای فولادی تشکیل می یابد.

رویه

از نظر زیبایی شناختی و بصری می توان گفت رویه ی درب است که این توانایی را دارد که یک درب را خاص و جذاب و یا کاملا معمولی جلوه دهد. بنا به سلیقه های متنوع موجود در بازار فروش درب های ضد سرقت، رویه های این درب ها نیز دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ می باشند. عمدتا طرح های رویه انواع درب های ضد سرقت از رویه های طبیعی با طرح هایی برجسته ، نیمه برجسته و یا صاف انتخاب می شوند.

قفل و دستگیره

تجهیزاتی که در ساخت درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله قفل ، دستگیره ، قفل پستچی و … از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. بیشتر دربهای ضد سرقت مجهز به دو نوع قفل کاله ترکیه هستند و تمامی دربهای ضد سرقت دارای چشمی بوده و دستگیره های استفاده شده در این درب ها نیز از طرح و رنگ های مختلف و متنوعی برخوردارند.

همه آنچه که باید در مورد درب ضدسرقت بدانید

وقتی واژه «امنیت خانه» را می‌شنوید، احتمالاً به فکر سیستم‌های امنیتی می‌افتید، اما مسئله فراتر از این است. امنیت خانه فقط مربوط به محصولات نیست، بلکه نوعی ذهن آگاهی است که در زندگی روزمره می‌گنجد. خانه شما یک بندر امن است که در آن از گزند طوفان‌های زندگی یعنی از مشاغل طاقت‌فرسا گرفته تا گرانی بنزین و هوای بد در امان می‌مانید. امنیت خانه، شما را وادار می‌کند که به چگونگی محافظت از ایمنی فکر کنید. درب ضدسرقت برای جلوگیری از ورود غیرمجاز ساخته‌شده است و سطح محافظت بسیار بالاتری نسبت به درب معمولی دارد.

وقتی افراد به فکر سرمایه‌گذاری برای حفظ امنیت خانه خود هستند، اولین جایی که به ذهن آن ها می‌رسد ایمنی پنجره‌ها است. فیلم‌ها و سایر رسانه‌ها معمولاً این تصور را ایجاد می‌کنند که اگر سارق بخواهد به خانه شما راه پیدا کند، به‌احتمال‌زیاد پنجره‌ها را هدف قرار می‌دهد، ولی واقعیت، عکس این مطلب است. بلکه امنیت درب‌های منزل با کمک خصوصیات درب ضدسرقت، باید اولویت اول شما باشد.

خوشبختانه، روش‌هایی برای محافظت از این ورودی‌ها به خانه شما وجود دارد. درب‌هایی با صفحه امنیتی خاص، که با استفاده از مزایای آن می‌توانید از ورودی‌های اصلی محافظت کنید. البته آنها در زمره گران‌ترین درب‌ها قرار دارند ، اما اگر می‌خواهید پول خود را برای یک محافظ ثابت‌شده سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به گزینه‌های زیر نگاهی بیندازید.

نحوه ی ساخت درب ضد سرقت

درب ضد سرقت و ساختار آن را به طور کلی می توان متشکل از یک اسکلت فلزی فوق العاده مقاوم شامل دو لایه روکش فلزی به ضخامت تقریبا یک میلی متر و یک لایه ی میانی پلی یورتان که از استانداردهای مقاوم در مقابل برش و فشار برخوردار است، دانست.

چهارچوب درب های ضد سرقت هم عمدتا از ورق استیل با ضخامتی حدودا یک و نیم میلی متری و عرض هفت سانتی متری ساخته می شود و پایه ای فوق العاده مقاوم و ضد زنگ دارد.

برخلاف درب های چوبی دیگر در ساخت برخی درب های ضد سرقت بعضا از عایق های صوتی و حرارت و رطوبت نیز استفاده می شود که این درب ها را در مقابل هر نوع فشار و برش مقاوم می سازد. در ساخت برخی از این درب ها نیز از پشم سنگ نسوز بهره می گیرند، که این درب ها را افزون بر ضد سرقت بودن در برابر آتش سوزی هم مقاوم می کند.

اصلی ترین عضو یک درب ضد سرقت و ساختار آن را قفل عنوان کردیم، هر درب ضد سرقت عموما دارای دو قفل مستقل است. قفل های یک درب ضد سرقت فوق العاده مستحکم و تقویت شده اند و به جرات می توان گفت که در صورت قفل شدن تحت هیچ عنوان قابل باز کردن نیستند. بهترین چهارچوب برای این درب ها نیز آهنی یا فولادی بوده و پیش از مصرف رنگ می شود.

تنوع مدل و رویه درب ضد سرقت

از گذشته دور درب هایی که به عنوان ورودی منازل و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند به صورت تمام چوب، تمام فلز و ترکیبی از چوب و فلز بوده اند. درب های قدیمی دارای مدل های مختلف با برجسته کاری های ساده وجذاب بودند که نمونه هایی از آن در تصویر زیر قابل مشاهده است.

امروزه تولید انبوه چنین محصولاتی از نظر تامین منابع اولیه و قیمت تمام شده برای تولید کننده و مصرف کننده مقرون به صرفه نیست. البته باید به این نکته توجه داشت که درب ضد سرقت در مدل های کنونی از نظر قیمتی بسیار ارزانتر و از نظر امنیت بسیار امن تر از مدل های قدیمی هستند. با توجه به استفاده از دستگاه های صنعتی در تولید محصول، تنوع رویه های محصول بیشتر از گذشته است و خریدارن با سلیقه های مختلف، مدل های بسیار متنوعی برای انتخاب پیش رو دارند.

محصولات درب ضد سرقت از نظر جنس رویه به چهار دسته تقسیم می شوند

درب ضد سرقت رویه فلز

درب ضد سرقت روکش راش

درب ضد سرقت روکش پی وی سی PVC

درب ضد سرقت روکش ضد خش

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

درب ضد سرقت پیوت یا لولا محوری

درب ضد سرقت پیوت یا محوری

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

انواع روکش درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به درب های گفته می شود که از ورود سارقین به داخل منزل جلوگیری می کند. این گونه درب ها در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن هستند. در ضد سرقت دارای ساختاری بسیار مقاوم است که احتمال باز نمودن درب و سرقت از منزل در این محصولات بسیار کم است.

انواع درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

درب چیست ؟

درب (door) یک ساختار متحرک برای باز و بسته شدن ورودی یا دسترسی به داخل یا خارج از چیزی استفاده می شود. معمولاً از یک قسمت داخلی که رو به داخل یک فضا قرار دارد و یک طرف بیرونی که رو به بیرون آن فضا قرار دارد تشکیل شده است. درها به طور معمول از یک پانل تشکیل شده است که بر روی لولا تاب می خورد یا داخل یک فضا می لغزد یا می چرخد.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منو
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید