بلاگ

انواع درب داخلی

انواع درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید. درب چوبی و درب اتاقی نمونه هایی از درب داخلی مورد استفاده در ساختمان ها می باشند. درب داخلی در جنس، ابعاد و طرح های مختلف تولید می شوند که شما می توانید جهت مشاوره در خرید، جدیدترین و با کیفیت ترین درب از انواع درب داخلی ساختمان با ما تماس بگیرید. قیمت درب داخلی ساختمان در شاهان درب بسیار مناسب بوده و تمام محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه خواهند شد.

درب ها صنعت ساختمان و ساختمان سازی درب ها از لحاظ کارایی به دو دسته تقسیم میشوند، دسته اول که همان درب های داخلی هستند و دسته دوم انواع درب خارجی یا همان درب ورودی می باشد.

انواع درب داخلی

درب داخلی بسته به نوع درب و محل مورد نصب و همچنین نوع روکش و جنس درب دارای دسته بندی گوناگونی می باشد. مثلا دربی که به عنوان درب اتاق خواب نصب می کنید با درب سرویس تفاوت دارد و باید برای هر قیمت از منزل درب متناسب با آن محل را نصب نمایید. برخی از مدل های درب اتاقی که با استفاده از ترکیب چوب و شیشه تولید می شوند ظاهری بسیار مدرن و لاکچری دارند. از انواع درب داخلی و اتاقی می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. درب HDF
  2. درب MDF
  3. درب HPL
  4. درب ABS
  5. درب PVC

درب های ذکر شده در بالا از رایج ترین دربهای تولیدی در ایران می باشند که شاید به جرات می توان گفت که دربهای HDF سهم بزرگی از بازار درب های داخلی را تصاحب کرده اند. دلیل این موضوع را می توان در زیبایی و تنوع مدلهای درب های HDF دانست. به طور کلی در داخلی به دو دسته درب اتاقی و درب سرویس برای منازل تقسیم بندی می شوند.

در هنگام خرید درب داخلی باید به چه نکاتی توجه کنید؟

برای خرید درب داخلی ساختمان، مثل بقیه اجزای ساختمان، باید اطلاعات کافی داشته باشیم. خرید درب مناسب و انتخاب آن نکاتی دارد که بسیار فراتر از توجه به جذابیت بصری آن است. درب‌ها با کوبیده شدن به ‌هم، خراب شده و نیز بسیاری موارد دیگر تحت فشار و آسیب قرار می‌ گیرند. بنابراین خرید، انتخاب و نصب درب بسیار مهم است. نکاتی که هنگام خرید درب داخلی باید به آن توجه نمایید:

  • سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟
  • کاربرد دربی که می خواهید خریداری نمایید را بدانید.
  • چه مدل و طرحی را دوست دارید.
  • بودجه خود را برای خرید درب مشخص نمایید.
  • سایز و ابعاد محلی که می خواهید درب را برای آنجا تهیه کنید را بدانید.

درب اتاق چوبی

یکی از انواع درب داخلی مورد استفاده در ساختمان ها، درب چوبی می باشد. درب اتاقی چوبی یکی از زیباترین و شیک ترین مدل های درب داخلی می باشد. این درب ها دارای کیفیت بسیار بالا و البته کمی گران تر از سایر درب ها می باشند. درب چوبی را می توانید برای منازل و ادارات و شرکت ها استفاده نمایید. درب چوب اتاقی دارای انواع و طرح های مختلفی می باشد که بسته به نیاز و سلیقه خودتان می توانید یکی از این درب ها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. درب چوبی اتاقی در طرح ها و قیمت های مختلف در بازار وجود دارند. شما می تواند با توجه به بودجه و دیزاین ساختمان خود از انواع درب چوبی در ساختمان خود بهره مند شوید.

درب ضد آب یا ABS

درب ضد آب یا درب ای بی اس معمولا به خاطر مقاومتی که در برابر رطوبت دارد برای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد. بهدرب ABS یا ضد آب از محصولاتی هستند که امروز کاربرد گسترده تری پیدا کرده اند. درب های ضد آب همانطور که از نامشان پیداست در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و در بیشتر موارد در ساختمان ها برای درب های سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها به دلیل داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس می شوند، مانع از عبور آب و رطوبت به ساختار درب تولید شده می شوند. درب های ضد آب را از موادی مانند درب آلومینیوم، درب پی دی اف، چوب و ملامینه و پی وی سی که بیشترین مقاومت را در برابر آب از خود نشان می دهند تولید می کنند.

درب پی وی سی

درب پی وی سی معمولا به صورت HDF ساخته می شود و یا از دیگر درب های رایج در بازار از طرح های CNC شده و یا برجسته آن نیز موجود است. پس از انجام مراحل زیرکاری توسط روکش PVC  مورد استفاده قرار می گیرد. PVC به علت مقاومتی که در برابر رطوبت دارد به عنوان دربی برای سرویس های بهداشتی نیز قرار می گیرد. این نوع از محصولات که برای درب های اتاقی مورد استفاده قرار می گیرند همان درب HDF و MDF با روکش پی وی سی می باشند. روکش های پی وی سی را می توان به نوعی مقاوم در برابر رطوبت و آب دانست و می تواند انتظارات گروهی را که هم بدنبال مقاومت در برابر رطوبت و هم بدنبال زیبایی درب می باشند را برآورده کند. اما یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این نوع درب ها این است که به هیچ عنوان در محل نصب، درب نباید در مقابل نور و حرارت مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا به مرور زمان بر اثر حرارت روکش PVC از رویه درب جدا شده و در اصطلاح خودش را می اندازد.

درب ام دی اف (MDF)

این گونه درب ها علاوه بر داشتن کلاف چوبی میانی، از چوب روسی ساخته شده و توسط دستگاه CNC  و بدون دخالت دست، طرح این درب ها روی آن ها حکاکی می شود. درب ام دی اف از پرفروش ترین محصولات درب اتاقی و درب داخلی می باشد. درب های ام دی اف را می توان به عنوان درب ورودی ساختمان نیز مورد استفاده قرار داد. به دلیل هزینه بالاتری که نسبت به دربهای HDF  دارند. سازندگان برای درب های اتاقی و داخلی کمتر از این نوع درب ها استفاده می کنند و استفاده از درب های HDF را به صرفه تر می دانند. اما به دلیل آنکه درب های MDF از استحکام بیشتری برخوردار است در درب های ورودی ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند در حالی که استفاده از دربهای HDF در محل ورودی ساختمان ها کار اصولی و عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

درب اچ دی اف (HDF)

یکی از پرکاربردترین انواع درب در ساختمان درب های اچ دی اف می باشد زیرا درب داخلی و درب اتاقیHDF  دارای قیمت مناسب است. درب HDF ، یکی از پرطرفدارترین مدل ها در زمینه درب های داخلی محسوب می شوند. درب های اچ دی اف به دو صورت خام و رنگ شده در ساختمان ها به کار می روند که نوع خام آن بدون رنگ می باشد و پس از تحویل توسط مالک یا سازنده می بایست رنگ شود اما نوع رنگ شده دربهای اچ دی اف در کارخانه رنگ می شوند و هم از نظر نوع رنگ و هم از نظر سیستم رنگ آمیزی دارای کیفیت بالاتری می باشند.

درب اچ دی اف (HDF)

یکی از پرکاربردترین انواع درب در ساختمان درب های اچ دی اف می باشد زیرا درب داخلی و درب اتاقیHDF  دارای قیمت مناسب است. درب HDF ، یکی از پرطرفدارترین مدل ها در زمینه درب های داخلی محسوب می شوند. درب های اچ دی اف به دو صورت خام و رنگ شده در ساختمان ها به کار می روند که نوع خام آن بدون رنگ می باشد و پس از تحویل توسط مالک یا سازنده می بایست رنگ شود اما نوع رنگ شده دربهای اچ دی اف در کارخانه رنگ می شوند و هم از نظر نوع رنگ و هم از نظر سیستم رنگ آمیزی دارای کیفیت بالاتری می باشند.

درب ملامینه یا ضد خش (HPL)

درب ملامینه که در واقع HDF با روکش ملامینه و یا MDF با روکش ضد خش هستند نسبت به دو مدل ذکر شده در بالا کم هزینه آن بیشتر می باشند. درب های اچ پی ال به دلیل استفاده از روکش ملامینه در ساخت آن دیگر نیازی به رنگ شدن ندارند و به همین دلیل از درب های پی وی سی و اچ دی اف ارزان تر هستند. این محصولات درب داخلی برای پروژه های انبوه سازی که نیاز دارند تا در کمترین زمان درب ها تولید و تحویل داده شدند بسیار مناسب است. در مقاوم قیمت ارزان و ساخت سریع این درب ها دارای معایبی نیز می باشند که می توان به کیفیت پایین تر آن ها نسبت به درب های HDF و MDF اشاره نمود. دربهای HPL معمولا دوام خوبی ندارند و بعد از مدتی مالک را دچار مشکل می کنند.

درب کمد دیواری

یکی از درب های داخلی که بسیار کاربردی هستند و دارای طرح و مدل های مختلف، درب کمدل دیواری می باشد. این درب ها در مدل های مختلف ریلی، فرانسوی، اسلایدینگ، آکاردئونی و .. تولید می شود. درب کمد چوبی از محبوب ترین مدل ها می باشد و همچنین می توان در ساخت این محصولات از ترکیب چوب با شیشه و یا آینه استفاده نمود.

درب آکوستیک

درب آکوستیک و یا همان درب عایق صدا از سری محصولاتی است که در این روزها بسیار پرفروش شده است. از انواع درب آکوستیک می توان به درب عایق صدا سرویس بهداشتی، درب های عایق صدا اتاق های کنفرانس و اتاق مدیران و درب ضد صدا استودیو ضبط موسیقی اشاره نمود. مدل های جدید و لوکس درب ضد سرقت و درب ورودی ساختمان را هم می توان به صورت ضد صدا تولید نمود.

نکات مهم درباره‌ انتخاب درب داخلی ساختمان

  1. قیمت درب داخلی بعد از کیفیت محصول مهم ترین نکته قیمت درب داخلی و قیمت درب داخلی است که قصد خریداری آن را دارید. بهتر است از فروشگاه ها معتبر خریداری نمایید تا قیمت منصفانه تری را برای خرید پرداخت نمایید.
  2. چهارچوب درب های داخلی را به دقت اندازه‌ گیری کنید. اینگونه می‌توانید انتخاب کنید که سراغ درهای استاندارد بروید یا لازم است سفارش ساخت بدهید. سفارش ساخت در زمانی لازم می‌نماید که چهارچوب درها بزرگتر یا کوچکتر از استاندارد بازار باشد.
  3. مکان نصب درب داخلی را از یاد نبرید و حتما با فروشنده مطرح نمایید. مثلا برای حمام و دستشویی که در معرض رطوبت قرار دارند بهتر است درهای با ویژگی‌های مطلوب را در نظر بگیرید، توجه داشته باشید که درهای ضد آب گران‌ تر از درهای معمولی هستند. مثال دیگر می‌تواند در بالکن باشد، که موارد ایمنی هم باید در آن در نظر گرفته شود.
  4. در هنگام خرید درب داخلی به دکوراسیون ساختمان و طراحی درب توجه نمایید تا با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
  5. رنگ درب داخلی مهم و قابل توجه است. رنگ درب ها بهتر است که با رنگ دیوارها و رنگ کلی مبلمان و معماری داخلی متناسب باشند. تناسب به معنای ان نیست که حتما درها کاملا رنگ دیوار باشند، این شکل رنگ آمیزی تنها یکی از امکان‌هاست. برعکس، می‌توانید درها را کاملا مکمل دیوارها یا رنگ مبلمان در نظر بگیرد.
  6. به کیفیت ابزار و یراق توجه کنید. اگر قصد خرید در ورودی ساختمان را دارید به قفل و ضد سرقت بودن توجه کنید. بهترین قفل‌ها ترک هستند. بهتر است این درها عایق صدا، حرارت و درب ضد حریق هم باشند. اینگونه، ایمنی و محرمیت بیشتری را برای شما تامین می‌کنند.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

درب ضد سرقت پیوت یا لولا محوری

درب ضد سرقت پیوت یا محوری

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

انواع روکش درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به درب های گفته می شود که از ورود سارقین به داخل منزل جلوگیری می کند. این گونه درب ها در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن هستند. در ضد سرقت دارای ساختاری بسیار مقاوم است که احتمال باز نمودن درب و سرقت از منزل در این محصولات بسیار کم است.

انواع درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

درب چیست ؟

درب (door) یک ساختار متحرک برای باز و بسته شدن ورودی یا دسترسی به داخل یا خارج از چیزی استفاده می شود. معمولاً از یک قسمت داخلی که رو به داخل یک فضا قرار دارد و یک طرف بیرونی که رو به بیرون آن فضا قرار دارد تشکیل شده است. درها به طور معمول از یک پانل تشکیل شده است که بر روی لولا تاب می خورد یا داخل یک فضا می لغزد یا می چرخد.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منو
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید