چوب ترموود چیست؟

چوب ترموود، یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف است که معمولاً در ساخت مبل، بوفه، اشیا چوبی، ساخت ساختمان، درب و پنجره و دیگر موراد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب، از یک فرآیند خاص به نام ترمومادگی عبور می‌کند که باعث افزایش سختی، مقاومت، ثبات ابعادی و مقاومت در برابر فرسایش می‌شود.

توجه داشته باشید که، چوب‌ها از نظر بافت به دو دسته سخت چوب و نرم چوب تقسیم می‌شوند. سخت چوب‌ها از درختان پهن برگ هستند که در فصل بهار شروع به رشد می‌کنند و در پاییز رشد آن‌ها کاهش می‌یابد. گردو، انجیر، بلوط، چنار، راش، تبریزی، سپیدار و افرا از جمله درختانی هستند که در دسته سخت چوب‌ها قرار می‌گیرند.

نرم چوب‌ها از درختان سوزنی برگ مانند سرو و کاج تشکیل می‌شوند و در طول سال قابلیت رشد دارند. در فصل بهار و تابستان، رشد آن‌ها با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد و در فصل‌های دیگر به کندی رشد می‌کنند.

آیا چوب ترموود سخت یا نرم است؟ چوب ترمو می‌تواند در دسته‌ی سخت یا نرم‌چوب‌ها قرار بگیرد. ترموود به چوبی گفته می‌شود که با تحت شرایط خاص، افزایش استحکام و مقاومت آن را پیدا کرده است. نوع چوبی که برای تولید چوب ترمو به کار می‌رود، می‌تواند هر نوع چوبی باشد، از درختان مختلفی مانند سرو، بلوط، افرا، سرخدار، گردو و غیره انتخاب شود.

چوب ترموود در واقع چوبی است که با تحت شرایط حرارتی و شیمیایی خاص، سلول‌های آن تغییر کرده و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی آن بهبود یافته است. به عبارت دیگر، این چوب بر اثر افزایش دمای ترموودی، رطوبت خود را نزدیک به شش درصد از دست داده است. این کاهش رطوبت باعث می‌شود که چوب ترموود نسبت به پوسیدگی، حشرات و قارچ‌ها مقاوم تر باشد و همچنین عمر طولانی‌تری نسبت به چوب‌های دیگر داشته باشد.

چوب ترموود یکی از نوعی چوب‌های مقاوم است که بر اثر تاثیر حرارتی، سازمان سلولی آن تغییر کرده و ویژگی‌های مختلفی از جمله مقاومت به حشرات و قارچ‌ها و کاهش آسیب پذیری در برابر پوسیدگی دارد.

ویژگی های درب ضد سرقت ترمو چیست؟

ویژگی های درب ضد سرقت ترموود چیست؟

درب ضد سرقت ترموود نوعی خاص از درب است که با استفاده از چوب ترموود تولید می‌شود. چوب ترموود یک نوع چوب است که با استفاده از فرآیندی به نام حرارت‌دهی در دمای بالا و در محیط بدون هوا ساخته می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود که چوب مقاومت بیشتری در برابر آب و حشرات داشته باشد و همچنین نسبت به تغییرات دمایی و رطوبتی مقاومت بیشتری داشته باشد.

درب‌ ضد سرقت ترمو به دلیل مقاومت بیشتری که دارند، به عنوان یک گزینه پایدار و بلندمدت برای درب‌های خانه استفاده می‌شوند. علاوه بر این، چوب ترموود دارای ظاهری زیبا و طبیعی است و می‌تواند به راحتی با سایر مواد ساختمانی ترکیب شود.

درب‌ ضد سرقت ترموود می‌توانند در انواع مختلفی شامل درب‌های ورودی، درب‌های داخلی و درب‌های باغ مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید دربی را برای هر نوع خانه یا سبک دکوراسیونی پیدا کنید.

درب‌ ضد سرقت  ترموود به دلیل مقاومت و ظاهر زیبایی که دارند، یک گزینه عالی برای خانه‌هایی است که به دنبال درب‌های پایدار و با دوام هستند.

محصولات ترمو وود فروشگاه شاهان درب

درب ضد سرقت ترمو وود

موجود در انبار

11,000,000 تومان
گزینه مورد نظر را انتخاب کنید
کد کالا: 200001

چرا شاهان درب

ارسال سریع

حمل و نقل رایگان

بیش از 500 برند

مشاهده محصولات ما

خانه خود را به متخصصین بسپارید

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ویژگی های ترموود

افزایش مقاومت چوب مصرفی:

از ویژگی‌های خواص فیزیکی چوب ترمو می‌توان به افزایش مقاومت آن‌ها اشاره کرد. در واقع از حرارت دادن چوب‌ها قبل از این که به درجه اشتعال برسند، صرف نظر می‌شود در نتیجه ترمو وود کردن چوب‌ها قرار نیست باعث سوخت و صدمه به آن‌ها شود بلکه با ایجاد تغییرهای منحصر به فرد در ساختار چوب به استقامت و مقاومت آن‌ها کمک می‌کند. ( ویژگی های چوب ترموود )

انعطاف پذیری و افزایش مقاومت در برابر فشارهای بیرونی :

از دیگر ویژگی‌های چوب ترموود می‌توان به انعطاف‌پذیری آن‌ها و همچنین افزایش مقاومت آن‌ها در برابر فشارهای بیرونی اشاره کرد. چوب ترموود در برابر فشارهای وارد شده از محیط بیرونی مانند برخورد اجسام مختلف به آن‌ها مقاومت می‌باشند و از انعطاف لازم برخوردار هستند.

عایق فوق العاده صدا، گرما و سرما:

یکی از ویژگی‌های چوب ترموود که سبب تمایز آن از دیگر چوب‌ها شده است، عایق بودن در برابر سرما، گرما و سرما می‌باشد در نتیجه این نوع چوب را می‌توان در نمای ساختمان‌ها به شکل چوب نما مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است که چوب ترموود رسانایی بسیار ناچیزی دارد که استفاده از آن در نمای داخلی ساختمان‌ها توصیه می‌شود. ( ویژگی های چوب ترموود )

مقاومت بالا در برابر انواع شرایط آب و هوایی:

چوب‌های ترمو وود در برابر انواع آب و هوا مقاومت می‌باشند، در حقیقت با انواع شرایط آب و هوایی سازگار هستند و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. استفاده از چوب ترموود در محیط‌هایی با آب و هوای گرم و خشک، آب و هوای سرد و قطبی کاملاً سازگار خواهد بود.

عدم ترک خوردگی، تاب برداشتن و تغییر ابعاد:

از دیگر مزیت‌های چوب ترموود می‌توان به عدم تاب برداشتن آن‌ها، عدم ترک خوردگی و غیره اشاره کرد. چوب‌های ترمو وود به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند با گذشت زمان تغییر ابعاد نمی‌دهند و همچنین سطح آن‌ها دچار ترک خوردگی نمی‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

چوب ترموود در برابر رطوبت و آب کاملاً مقاوم بوده و تغییر شکل نمی‌دهد. در واقع می‌توان از این نوع چوب‌ها برای ساخت استخر، سونا و غیره استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع چوب‌ها جهت اجرا کابینت‌ها، سینک‌های ظرفشویی و موارد دیگر بلامانع خواهد بود.

حفظ حالت طبیعی چوب:

یکی دیگر از ویژگیهای ترموود حفظ حالت طبیعی آن‌ها می‌باشد. چوب ترموود حالت طبیعی خود را به خوبی حفظ می‌کند که یکی از دلایل اصلی استفاده از آن‌ها نیز کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی ونمای داخلی ساختمان و طراحی داخلی ساختمان می‌باشد.

رنگ پذیری فوق العاده چوب ترموود:

چوب‌های ترموود رنگ پذیری بی نظیری دارند. در واقع این نوع چوب‌ها رنگ را به خوبی جذب خود می‌کنند که مانع از ریختن رنگ و بره بره شدن آن‌ها می‌شود، در نتیجه رنگ کردن آن‌ها به خوبی انجام می‌شود و به کیفیت نهایی چوب می‌افزاید.

ساب پذیری و برشکاری آسان:

چوب ترموود و سایر چوب‌ها را قبل از استفاده باید به ابعاد مورد نظر و شکل‌های مورد نظر تبدیل کرد، در نتیجه برش دادن آن‌ها و شکل دادن آن‌ها از دیگر کارهایی می‌باشد که باید روی چوب‌ها اجرا کرد. چوب‌های ترموود خاصیت ساب پذیری و شکل پذیری بی نظیری دارند که به ویژگی‌های آن‌ها افزوده است. ( ویژگی های چوب ترموود )

خواص و ویژگی های مکانیکی چوب ترموود:

علاوه بر خواص نامبرده چوب‌ها خواص مکانیکی زیادی دارند که می‌توان به سختی چوب، تاب فشاری چوب‌ها، مقاومت خمشی آن‌ها، تاب ضربه‌ای و موارد دیگر اشاره کرد. ( ویژگی های چوب ترموود )

سختی چوب ترموود: هر چقدر جرم حجمی چوب مصرفی بیشتر باشد، چوب سخت‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که هر چقدر رطوبت چوب بیشتر باشد از سختی چوب کاسته خواهد شد. در نتیجه چوب‌های ترمو به دلیل این قرار گرفتن در حرارت بالا مقداری از رطوبت خود را از دست می‌دهند، در نتیجه سختی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
تاب فشاری: چوب‌ها دارای ساختار ناهمگن می‌باشند، در نتیجه وارد شدن فشار به آن‌ها ممکن است باعث له شدن الیاف، تغییر شکل آن‌ها و همچنین لغزیدن الیاف روی هم شود. هر چقدر رطوبت و جرم حجمی بیشتر باشد، تاب فشاری نیز بیشتر خواهد بود. افزایش حرارت و دما دادن به چوب باعث کاهش رطوبت موجود در آن می‌شود که کاهش تاب فشاری را به همراه خواهد داشت.
تاب کششی: هر چقدر چوب سخت‌تر و سنگین‌تر باشد، تاب کششی بیشتری دارد. رطوبت با تاب کششی رابطه دارد. کاهش رطوبت، تاب کششی را کاهش می‌دهد. ( ویژگی های چوب ترموود )

انواع چوب ترموود

چوب ترموود سیبری: این نوع چوب از راسته یاخته تولید می شود و با خصوصیاتی مانند مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و طول عمر طولانی، بسیار مناسب برای استفاده در پوشش داخلی و خارجی ساختمان و مبلمان است.
چوب ترموود صنوبری: چوب ترموود صنوبری با خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر آفتاب، آب و هوای سخت، پوسیدگی و حشرات، مناسب برای استفاده در پوشش های خارجی و داخلی ساختمان است.
چوب ترموود دوگانه: این نوع چوب، عمدتاً برای استفاده در سازه های فلزی و بتنی و در برخی از کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
چوب ترموود پایه: چوب ترموود پایه، با خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر حرارت، آفتاب و هوای سخت، مناسب برای استفاده در پوشش های خارجی و داخلی ساختمان است.
چوب ترموود آکاجو: این نوع چوب، با خصوصیاتی مانند ظاهر زیبا و مقاومت در برابر آب و هوای سخت، برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی، مبلمان ، پوشش کف، نمای داخلی و خارجی ساختمان و زیرسازی استفاده می‌شود.
چوب ترموود ارزون: چوب ارزون از جنس نراد، که به دلیل سختی و مقاومت زیاد، برای استفاده در نمای خارجی ساختمان، تراس ها و نرده ها مناسب است.


در برخی از موارد، چوب ترموود وارداتی با مواد شیمیایی مانند روغن‌های مختلف ترکیب شده است تا بتواند خصوصیات بیشتری را از خود نشان دهد. اما در هر صورت، این نوع چوب با خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر آفتاب، آب و هوای سخت، پوسیدگی و حشرات، مانند چوب ترموود داخلی تولیدی کشور ما، مناسب برای استفاده در پوشش های خارجی و داخلی ساختمان است.
در انتخاب چوب ترموود وارداتی برای پروژه های ساختمانی و دکوراسیونی، بهتر است با توجه به نوع چوب، کیفیت آن و شرایط محیطی محل استفاده، مواد مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید از خصوصیات بیشتر و ماندگاری بیشتر این نوع چوب بهره ببرید. همچنین، برای خرید چوب ترموود وارداتی، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با تجربه استفاده کنید تا بتوانید از کیفیت و ماندگاری بهتری برخوردار شوید.

مطالب مربوط به ترمو وود

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به درب های گفته می شود که از ورود سارقین به داخل منزل جلوگیری می کند. این گونه درب ها در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن هستند. در ضد سرقت دارای ساختاری بسیار مقاوم است که احتمال باز نمودن درب و سرقت از منزل در این محصولات بسیار کم است.

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

انواع درب داخلی

درب های داخلی از جمله مهم ترین اجزای مورد استفاده در یک ساختمان می باشند. شما با استفاده از درب داخلی ساختمان می توانید قسمت های مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید.

ادامه مطلب

دسته‌بندی نشده

درب چیست ؟

درب (door) یک ساختار متحرک برای باز و بسته شدن ورودی یا دسترسی به داخل یا خارج از چیزی استفاده می شود. معمولاً از یک قسمت داخلی که رو به داخل یک فضا قرار دارد و یک طرف بیرونی که رو به بیرون آن فضا قرار دارد تشکیل شده است. درها به طور معمول از یک پانل تشکیل شده است که بر روی لولا تاب می خورد یا داخل یک فضا می لغزد یا می چرخد.

ادامه مطلب